Yoho National Parc

22 juli 2015 - Field, Canada Yoho Np, Canada

Deze ochtend vertrokken we vanuit ons hotelletje naar Lake Louise waar we 3 nachten gaan verblijven. Aangezien we een enorme plensbui op ons hoofd kregen en het weer er niet naar uitzag om te verbeteren pasten we onze planning aan. Onderweg naar Yoho national park zagen we voor de derde keer elken. Ze waren heel dichtbij en hadden een groot gewei. Soms vraag ik me toch af hoe zo'n beest zijn hoofd recht kan houden. :) We reden door naar het einde van het park en wandelden eerst een kort tripje naar de Wapta Falls. Dat was een grote waterval van 152 meter breed en 30 meter diep. Echt waard dus om een hele reeks foto's te maken! ;) Daarna wilden we de Hoodootrail doen maar dat ging jammer genoeg niet door het slechte weer. :(
Vol goeie moed gingen we naar de natural bridge. Een rivier die na jaren tijd een opening in een rotswand heeft gesleten waardoor er een natuurlijke brug is ontstaan. We waren net op tijd in de auto voordat een volgende regenbui op onze kop ging vallen. Vervolgens reden we naar het Emerald Lake waar er opnieuw een hele hoop panorama's werden getrokken. We kwamen opnieuw tien bussen Chinezen tegen die van alles foto's wilden trekken. Misschien is dat een wedstrijd ofzo... ;)
Als laatste bezochten we de Takakkaw Falls. Een reusachtige waterval van wel 381 meter hoog. De op één na grootste waterval van Canada. Jammer genoeg waren de weergoden ons nog steeds niet goedgezind... Ten slotte reden we terug naar ons hotelletje en zagen we opnieuw een nieuw beestje. De kariboe!! Het waren 3 vrouwtjes die wat lagen te zonnen in de sneeuw en in het gras. Ze hadden nog geen (groot) gewei maar waren toch al spectaculair om te zien. Uiteindelijk raakten we dan toch bij onze Queen Room waar we heerlijk gaan kunnen slapen. Maar eerst proeven we nog van de kookkunst en van het plaatselijke restaurant van het hotel. Het was heel lekker maar ook heel veel dus nemen we onze overschotten mee in een Doggy Box. Tot morgen en slaapwel!
Lauran

1. Koen en C10:
    23 juli 2015
    Jammer van al die regen, snel hopen op beter weer dan maar.
    Leuk dat jullie allemaal eens schrijven.
  2. Baeyens nelly:
    23 juli 2015
    wij vinden het leuk dat wij jullie kunnen volgen op reis, hopelijk wordt het beter weer.

Oma en pépé.
  3. Lieve:
    24 juli 2015
    Hier is het weer opnieuw heel goed. ZOOOO jammer dat het bij jullie minder goed weer is. Zal straks eens naar het weerbericht voor jullie regio kijken, maar nu eerst wafeldeeg voorbereiden voor de markt van morgen. Daarnet een moose met een baby gezien op terugweg van Waterton. Groetjes.