Bloemen en vlinders

7 augustus 2015 - Victoria, Canada

Vanochtend kregen we een Amerikaans ontbijt. Niet zó speciaal maar we konden wel onze eigen wafels bakken! ;) Na uitgecheckt te hebben reden we verder naar de Butchart Gardens. Suuuupermooie bloementuinen!! Er was een Sunken Garden, Rose Garden, Italianen Garden, Japanse Garden en verschillende adembenemende fonteinen. We genieten met volle teugen van de schitterende tuinen en eten 's middags in het lokale restaurant. Ik denk dat we alle vier geen chinees meer kunnen zien na vandaag! Het ging zelfs zo ver dat ze de menu al fotografeerden... We werden ook omringd door erg ongemanierd etende chinezen en zijn dan ook geërgerd buitengestapt.
:( Echt jakkie! Maar we laten onze fantastische dag niet verpesten hoor!

Na de Butchart Gardens gaan we dan ook verder naar de Butterfly Gardens. Daar genieten we van talloze fladderende vlinders. We spotten ook schildpadden,flamingo's en papegaaien. En niet te vergeten: de leguaan waar we toch zijn oogje van zagen!;) Het was echt een droomplaatsje!! Maar dan is het tijd om naar onze boot te rijden. We hebben geluk dat we nog een vaart vroeger kunnen nemen en genieten 1,5 uur van een uitgestrekte omgeving. Het doet ons denken aan de Inside Passage.:) Dit keer geen orka's. We zien wel drie keer dolfijnen, een zeehond - denken we- en nog een ander onbekend dier. ;) De dolfijnen waren wel niet in de springmodus maar we zagen toch hun vinnetjes en rug! Zo, na een geslaagde dag met bijna 100 foto's (oepsie!) snorren we naar het hotel en eten nog een boterhammetje. Nog twee nachtjes slapen en dan keren we al terug... Het was alvast een reis om nooit te vergeten!!!!!

Veeeeel groetjes, Lauran

1. Koen en C10:
    8 augustus 2015
    Amai zo'n mooie vlinders.
    Deze dag was een top dag.
    Nog een leuke Laatste dag aan de overkant van de grote plas.
    En veel vlieg plezier.
  2. Jacky:
    8 augustus 2015
    Wat een prachtige tuinen en supermooie vlinders. Dit is zeker nog een mooie afsluiter van de vakantie. Nu tellen wij echt af op jullie thuiskomst.

Oma en pépé.