Rondtoeren in Vancouver!

8 augustus 2015 - Vancouver, Canada

Vanochtend na een ontbijtje van al de restjes, vertrekken we op ons laatste dagje Canada. Deze keer huren we een fiets om de stad te bezoeken. We vertekken naar Stanley Park via een mooie route langs de kust. We staan versteld van de hoge gebouwen. We komen voorbij verschillende uitkijkpunten en passeren een schattig vuurtorentje. Ook is er een standbeeld dat is gebaseerd op de zeemeermin van Kopenhagen. Alleen heeft deze versie een duikbril en zwemvliezen. We zien een klein Japans bootje dat blijkbaar 315 keer de oceaan is overgestoken in 31 jaar. Bijna onvoorstelbaar! Als laatste bewonderen we een monument dat model gestaan heeft voor het logo van de winterspelen in 2010. Na dit tripje gaan we op zoek naar een boterhammetje. We eten een soort van Croque Monsieur en dat valt wel in de smaak. ;)

Daarna rijden we nog door Gastown en Chinatown. Daar kijken we naar een atoomklok die voor ons een melodietje blaast en fietsen door gezellige winkelstraatjes. We komen wel even op een plaats waar we het liefst niet te lang bleven door het 'rare volk'. Maar voor de rest hebben we deze reis geen last gehad van de daklozen. Nóg een pluspuntje van Canada! :) Als laatste rijden we nog over een paar speciale bruggen naar Kitsilano. Daar vinden we een paar caches en bezoeken het park. Na een sportieve fietsdag ruilen we onze tweewielers in en stappen naar het hotel. Heleen en ik blijven in het hotel en mama en papa willen nog naar een marktje stappen in de regen. Daar hadden we nu toch geen zin meer in want we hadden ook al een paar marktjes gezien.

's Avonds eten we een tweede keer in de White Spot en sluiten af met een burger met frietjes. Heerlijk Canadees dus!! ;) Deze vakantie is waarschijnlijk (één van) de mooiste vakanties die we ooit zullen doen. Ik heb er alvast enorm van genoten en ik denk mijn gezinsgenootjes ook! :)
Tot de volgende...

xxx Lauran

1. Koen en C10:
    9 augustus 2015
    We wensen jullie een goede terug reis naar jullie thuis en Benjamin! :-)
  2. Jacky:
    9 augustus 2015
    Prettige terugreis en wij wachten jullie met spanning af.
    Laat zeker iets weten wanneer jullie geland zijn, dan kan ik pas vertrekken hier bij ons, hopelijk geen file.

Pépé.
  3. Lieve:
    10 augustus 2015
    Oepsies, wij dachen dat jullie pas de 10de hier vertrokken en ik ging jullie net nog eens bellen om jullie een goeie terugreis te wensen. Ik zal dus één dezer wel eens bellen naar jullie vast toestel in Belgenland. Hopelijk hebben jullie van de Canadese natuur en vriendelijke bevolking genoten tijdens jullie vakantie. Alleen jammer dat er altijd tijd te kort is....