De M- dag!

28 juli 2015 - Maligne Lake, Canada

Vanochtend reden we naar het Maligne Lake. Onderweg zagen mama en papa een MARMOT. Jammer genoeg gingen we zodanig snel dat wij 2 hem niet gespot hebben. :( Daar aangekomen maakten we een boottripje tot aan Spirit Island, een klein eilandje in het meer. Het uitzicht was prachtig! Onze boot bestond voor de helft uit Chinezen die hun eigen gids hadden die voortdurend aan het mompelen was. Héél irritant dus! :( Na ons tochtje gingen we onszelf opwarmen met een kommetje soep want het was maar droepiweer. Uiteindelijk klaarde het toch uit en maakten we nog een klein wandelingetje. (In het begin werden we al getrakteerd op een grazende MULE DEAR. ) De opdracht was niet zo moeilijk: Maak een zin met 3 keer het woord moose in. We deden de Moose Loop, kwamen aan het Moose Lake en zagen een MOOSE!!!!! Joepi!! ;) Na lang wachten zien we er dus toch één. Het was een groot wijfje die rustig stond te eten en af en toe eens poseerde voor de foto. Onze dag kon niet meer stuk.

We reden door naar Pyramid Island. Dat was een schiereilandje waarvan je een uitgestrekt zicht had op 2 meren en bergen uiteraard! ;) Er was net een koppeltje aan het trouwen dus we waren getuige van hun levenslange belofte. Even een traantje wegpinken ;).

Als laatste deden we nog een klein tripje. De meneer uit het infocentrum had gezegd dat we veel beverdammen en meertjes met eenden gingen zien maar dat hebben wij niet gemerkt! Het was niet zo'n aanrader dus...  Maar we laten de moed niet zakken. Op de terugweg zagen we voor het eerst sinds Waterton opnieuw een zwarte beer!!! Ze noemde MARY DE ZWARTE BEER. :) Wij waren natuurlijk heeel blij en daar bovenop zagen we nog eens 2 mannetjes MULE DEARS met een gewei. Een echte M- beestjes dag dus!!

Heleen en Lauran
PS: voor Niels: we hebben hier in Canada een dubbelganger gezien van jou en hebben dus bijgevolg ook de perfecte job voor jou gevonden, gids, hahahahahahha ;)

1. Lieve:
    Beestachtig leuk!
  2. Koen en C10:
    29 juli 2015
    MaMa, Mia Mij vinden dit Meer leuk en Muper Mooi. ManMan wat een Meesten Moel :-)
    Moen &Mistine
    Menjamine. Mnoetie. En mippen!
  3. Geert:
    Gisteren hier gezien: Mieren, Muggen, Merels, Maden
    Gelukkig niet gezien: Miljoenpoten, Mollen, Mestkevers, Muizen
    Groetjes
  4. Jacky:
    29 juli 2015
    Weeral supermooie foto's van jullie reis gezien, spijtig van het weer soms maar de omgeving maakt veel goed hé.
    Dikke zoenen van oma en pépé.
  5. Anniek Staelens:
    Mat men meuke meacties !