Moraine lake

23 juli 2015 - Lake Louise, Canada

Deze morgen geworsteld met 'hoe zet ik koffie ?' en dan toch uit noodzaak chocomelk gedronken uit een bidonnetje. Ineens hoorden we de roomservice passeren waarop we die man om enige uitleg vroegen. Het kostte hem welgeteld 1 luttele seconde om het apparaat in werking te zetten. Goed bezig,...

Onder een rijkelijk wolkendek vertrokken richting meer. Daar aangekomen nog 9 graden maar we laten ons niet afschrikken, zelfs niet door de vloedgolf Aziaten die het gebied alweer omsingelen. Van de tien toppen die we moeten zien zijn er een vijftal voorlopig wolkvrij. Onze tocht aan het meer is mooi en af en toe probeert de zon door te breken waardoor de kleur van het water en de weerspiegeling telkens anders is. Hoeveel keer per dag zou dit meer de eer krijgen om op de foto te mogen staan vanuit alle hoeken en hoogtes? Tijdens de picknick vermaken we ons met het bespieden van fotografische kunsten van de nog meer toegestroomde Aziaten. Zitten we wel in Canada? Lauran oppert het idee een rijstval te maken om ze op zijn minst wat bij elkaar te houden.

Na onze picknick worden we eerst voor een dik half uur getrakteerd op een onweer met hevige regen. We besluiten te schuilen in de giftshop waar ik me trakteer op warme handschoenen wegens te koud.

Onze tocht gaat verder door het bos naar de Consolation Lakes. Dit keer houden we de berenspray in de aanslag want op dit pad moet je verplicht met vier stappen en de hele tijd lawaai maken wegens grizzlygevaar. Spannend! Na een dik half uur bereiken we een sprookjesachtige plaats aan de meren maar veel tijd om te genieten is er niet want er barst opnieuw onweer los. Zomer waar ben je??? Er zit niets anders op dan de veiligheid van de bomen op te zoeken en terug te keren.

We besluiten dat het genoeg geweest is voor vandaag en verwennen ons in het hotel in de hot tub met zicht op de 'wollige' Mountains. Hopelijk morgen wat meer zon.

Anniek

1. Koen en C10:
    24 juli 2015
    Hilarisch idee zo'n rijstval. Het zal wel een grote moeten zijn om die allemaal te vangen. Maar success gegarandeerd als er zoveel zijn ! Goeie vangst.