Onze laatste dag in Banff : de Johnston Canyon

21 juli 2015 - Banff, Canada

Vandaag weer een zonnige dag. Op ons programma stond de Johnston Canyon en we bleken niet alleen van dat gedacht want we konden nog net het laatste parkeerplaatske inpikken. Op pad deze keer met onze muggenspray gewapend want gisteren waren we die vergeten met alle gevolgen vandien.

Het bleek een mooi breed bospad in stijgende lijn, amai onze beentjes, maar na een korte trip konden we al genieten van de eerste waterval. Het was rijtje schuiven op de brug om de ultieme foto van rechts te kunnen nemen. gezien wij ze van links even mooi vonden klommen we verder naar de upper falls. Ook die waren mooi om zien en veel toegankelijker gezien niet iedereen de conditie bleek te hebben voor dit klimmetje. En dan voor de allermoedigsten nog eens drie kilometerkes verder stampen omhoog en omlaag om dan uit te komen bij de ink pots. Deze keer niet in het oker maar met groene en blauwe kleuren. En een fantastisch 360 graden viewpoint krijgen we er gratis bij. De ideale picknickplaats voor we terug keren.

We hebben nog wat energie over voor een kleine loop om elks te spotten ,de fenland loop. Mooi tripje maar niemand laat zich zien. Moeilijk ook met een dochter op pad die de hele tijd in haar handen klapt en 'Hello elk' schreeuwt omdat ze een aanval van een kudde verwacht.

In de auto nog even langs het grootste meer van Banff, het Minnewankameer. Onze wandelschoenen laten we hier voor wat ze zijn. We genieten van enkele viewpoints en op de terugweg richting hotel worden we beloond met drie meisjeselks. Onze beloning voor onze inspanningen van vandaag.

1. Koen en C10:
    22 juli 2015
    Na het lezen van dit verhaal begrijpen we waarom de dieren op de foto weglopen. Jullie klappen ze weg ...