Een doorreisdag.

30 juli 2015 - Smithers, Canada

Vanmorgen lekker uitgeslapen en boodschappen gedaan voordat we begonnen aan de 360 km. Het was opnieuw een lange rit. We vertrokken uit het stinkende Prince George en reden naar Burns Lake. Daar deden mama en papa een klein wandelingetje naar een meer terwijl Heleen en ik in de auto bleven zitten. We hadden even geen zin in wandelen dus konden we evengoed even in een boekje lezen hè! :) Daarna reden we door naar Telkwa waar we 3 oude gebouwen zochten die zich jammer genoeg voor ons verstopten. Verder rijden dan maar.

Papa doet een wel zeer originele zelfmoordpoging door zijn hoofd door zijn autoraam te steken terwijl hij zijn raampje al omhoog deed gaan. Hij kon nog net op tijd ontsnappen en we kregen dan ook alle vier de slappe lach. ;)

Uiteindelijk belanden we toch heelhuids in Smithers. Vandaag geen beren gespot maar enkel een hertje dat zich toch wel aan een zeer gevaarlijke oversteek waagde. Er zijn dan ook niet veel foto's genomen maar onze pappie heeft toch een tijdje onnozel langs de weg gestaan totdat hij een truck kon fotograferen. Uiteindelijk is het hem toch gelukt!  Hij blij natuurlijk! :)

's Avonds eten we in het restaurant van het hotel. Wel een beetje eigenaardig is dat de serveerster de rekening al geeft terwijl ik nog zat te eten. Niet zo beleefd dus... Ze krijgen dan ook maar 8 dollar fooi in plaats van10. Het was wel heel lekker.

Zo, we hebben misschien niets vermoeiend gedaan toch zullen we vannacht goed  slapen denk ik. Nu weet ik dat Chinezen met hun busreizen ook moe kunnen zijn van te zitten en foto's te trekken. ;)

Slaapwel, Lauran

1. Koen en C10:
    31 juli 2015
    Ten eerste: Wie blijft er nu in de auto zitten terwijl je al een ganse dag moet rijden.
    Ten tweede: Hoe slaag je erin je hoofd door het raam te steken en dat dan nog te sluiten....spijtig dat daar geen foto van is genomen .
    Ten derde: Raar dat jullie nu pas opmerken dat de rekening vroeg wordt gebracht.
    Ten vierde : De truck staat mooi op de foto.
    Spijtig dat de zotte papa niet gekiekt is.
    Wij willen meer van zulke verhalen aub. :-)
    De vroege vogels!
  2. Ingrid & Koen:
    1 augustus 2015
    Amai wat een verhalen! Vooral die met de close encounters met de beren!
    Heel mooie foto's ook!

Jolan, Ingrid & Koen